informer

  • Serbia: Informer Fined for Smearing OCCRP Editor

    A Belgrade court ordered the owner of the Serbian daily ‘Informer’ to pay 80,000 Dinars (US$ 835) to the chief editor of the Organized Crime and Corruption Reporting Project, OCCRP, for tarnishing his honor in an article from March 2016.

  • Serbia: Government-Friendly Tabloid Continues Attacking Independent Media

    Monday's front page of the Serbian pro-government tabloid Informer renewed attacks on independent news organizations, accusing them of being “liars and racketeers” paid by the European Union and the US.

  • Bread and Circuses: How Connected is Serbia's Most Watched TV Channel?

    Pinklogo

    Two contracts, published by the Serbian Center for Investigative Journalism (CINS) on Monday, illustrate how generous a Serbian government agency has been in providing financial aid to a local private TV channel mostly known for running reality shows, telenovelas and “American Idol”-type singing competitions. The highly popular, privately owned TV Pink, watched daily by millions of people in the Balkans, has also been a platform for government-friendly propaganda.

Subscribe to our weekly newsletter!

And get our latest investigations on organized crime and corruption delivered straight to your inbox.

OCCRP needs your input!
We’re updating our website and would appreciate your feedback through a 45-minute chat! As a thank you, participants will receive 6 months of free access to our Accomplice program. Fill out this short form if you’re interested.
Give feedback